maanantai 8. joulukuuta 2014

Joogalla levollinen mieli ja tasapainoinen keho





En ole koskaan innostunut joogasta, pilateksesta tai muustakaan rauhallisista tunneista, mutta nyt aion päästä hyvän mielen tilaan joogan avulla. Ostin Grouponilta kolmen kerran lahjakortin joogaan hintaan 19 euroa. Pidin hintaa hyvin halpana ja tartuin syöttiin. Ioga-Flow sijaitsee Turussa ja kyseisessä paikassa oli useampia erilaisia joogan muotoja joita aion mennä kokeilemaan. Lahjakortti astuu voimaan vasta tammikuussa joten ennen joulua en  vielä pääse zen-tilaan vaikka tässä vaiheessa vuotta se olisi jo ihan aiheellista.:D

Ootteko te käyneet kokeilemassa joogaa? Saako tunnin aikana ajtukset pois päästä?

-Voin vain kuvitella, että tältä se mun joogaaminen näyttää!

Olen käynyt kokeilemassa pilatesta Elixiassa monta kertaa ja aina käy sama juttu. Mua joko väsyttää ihan älyttömästi tai sitten päässä pyörii kymmenen asiaa ja odotan vain tunnin loppumista, että pääsen touhuamaan. Koen jotenkin vaikeaksi rauhoittumisen ns. vieraassa tilassa ja ehkä kuntokeskus ei ole milläänlailla paras mahdollinen paikka levollisen tilan metsästämiseen. Uskon, että paikalla on merkitystä. Jos paikka huokuu rauhattomuutta jo heti ovesta sisään astuessa niin miten kummassa siellä pystyy rauhoittumaan. Paikan täytyy olla kaikin puolin rauhallinen. Jos ihmiset sättää sun vieressä niin vaikeaa siinä on itsekin rauhoittua.

Miksi sitten lähteä kokeilemaan lajia josta ei tykkää? Olen kokeilunhaluinen enkä halua teilata koko lajia taikka harrastusta ihan vain yhden tai kahdenkin kokeilun jälkeen. Vihasin mm. zumbaa tosi pitkään koska olin käynyt kahdella tunnilla kahdessa eri paikassa ja vasta kolmannessa eri paikassa sain kiinni zumban hyvästä fiiliksestä. Jos kolmen kerran jälkeenkään uudessa paikassa ei jooga kiinnosta tai en saa siitä mitään irti niin on pakko todeta,että ei ole mun juttu  mutta sitä ennen se on ehkä mun juttu.:D 



Kuvat / kuvat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti